Menu
A+ A A-

II Coloquio Internacional sobre Lenguas y Culturas en la Escuela y la Sociedad

II Coloquio Internacional sobre Lenguas y Culturas

Del 6 al 8 de julio organizado por el Loyola Marymount University (Los Ángeles, California)


  • Julio 2016
El Palacio de la Audiencia acoge del 6 al 8 de julio este Coloquio Internacional organizado por la Escuela de Educación del Loyola de Marymount University (Los Ángeles, California), con la colaboración del Ayuntamiento de Soria.
  • • LUGAR: Palacio de la Audiencia
  • • HORA: desde las 09:30 horas.
  • • ENTRADA: coloquios inscripción previa. Foro abierto a las 18:00 horas 

 

En el coloquio se tratarán temas relativos al uso de los idiomas nativos de los alumnos inmigrantes en las aulas, la promoción de las lenguas minoritarias, los programas educativos bilingües y de inmersión, el sentido de identidad étnica y cultural o las diferencias culturales entre alumnos y maestros. Al final de cada jornada tendrá lugar un foro abierto con los temas tratados en los coloquios.

 

Programa 2016

  • Miércoles 6 de julio

  • –09:00-09:30 h. Registro y Recogida de Materiales
  • –09:35-09:50 h. Bienvenida Representante Ayuntamiento de Soria 
  • –09:55-10:20 h. Francisco Ramos, Isabel Sanz y Mensaje del Decano Escuela de Educación LMU Shane Martin. 
  • –18:05-19:00 h. Foro Abierto: Lenguas
  • • Coloquios Room 1.
  • –10:50-11:45 h. Francisco Marcos Marín: RIUSS y el Papel de la Traducción en el Español de los EUA. 
  • –Antonia Navarro Tejero: Reflexiones sobre el Proceso Enseñanza-Aprendizaje Solidario Feminista en un Aula Multicultural de Literatura Postcolonial.
  • –11:55-12:50 h.Cynthia S Wiseman: Infusing Global Competencies into the Curriculum.
  • -Heejin Song: Discourses of Diversity and Multicultural Youth Identity in South Korea.
  • –1:00-1:55 h. Amador Jiménez, María Rodríguez: Teaching Strategies in Immersion and Dual Language Education. Silvia Pellicer, Irene Delgado: The Potential of the Social Theatre in Bilingual Classrooms: A Small-Scale Study.
  • –5:00-5:55 h. Monika Madinabeitia: Basque-American Literature: Identity Construction
  • -Irene Pagola Montoya: Discovering English[es]: The Experience of Otherness through Literature.
  • • Coloquios Room 2.
  • –10:50-11:45 h. Brenda Oriana Fuentes: Linguistic Identities and Pedagogical Practices: Bilingual Teachers. 
  • –Gladys M. Vega: Shifting Identities: From Teaching Math and Science to Teaching ESL.
  • –11:55-12:50 h.Alicia Fernández Barrera: Co-constructing Bilingual Identities in La Mancha CLIL Classrooms.
  • -Nicole Marie Sager: Factors Influencing the Use and the Status of Spanish in Five Bilingual Preschool Classrooms.
  • –13:00-13:55 h.-Laura Guzman-DuVernois: Impact of Immigration on Families: The PK-12 Perspective.
  • -Mary Benedetti: Roma Students' and Majority Culture Teachers' Perceptions of Each Other and Education in Czech Schools.
  • –17:00-17:55 h.Pablo Celada, Andrés González, Altamira Lopez Gallego: Los Programas Europeos Erasmus Plus para la Internacionalización del Profesorado y del Alumnado: "Following the Footprints of the Emperors: Un Proyecto en Marcha." 
  • -Roberto Ortega: Trabajando con Indígenas en América Latina y con Palestinos a través de Cives Mundi.
  • Jueves 7 de julio

  • –18:05-19:00 h. Foro Abierto: Culturas
  • • Coloquios Room 1.
  • –09:30-10:25 h. Joshua Lee: Understanding Cantonese in the Portuguese Classroom. 
  • -10:35-11:30 h. Guadalupe Dorado Escribano: Impact of Immigration on Families: Loss of Mother Tongue, Culture, and Identity in Africans Living in Spain.
  • –12:00-12:55 h. Elena Rodríguez Murphy: Between Nigeria and America: Multilingualism and Transculturation in Chimamanda Ngozi Adichie's Americanah.
  • -Cristina Sánchez Martín: A Conceptualization of Transfer for L2 / Multilingual Writing from a Translingual Lens: Codemeshing as Evidence of Transfer.
  • –13:05-14:00 h. Patricia Silva, Leslie Reese, Serafín Antúnez: Cultural and Linguistic Rights of Immigrant Pupils in Schools in Catalonia.
  • -Elena del Pozo: Students Have the Floor: The U.N. Model in the Global Classroom.
  • –17:00-17:55 h. Rochelle Cassells: Psychological and Educational Impact of Immigration-Induced Maternal Separation on Children. -Elizabeth Paulsen Tonogbanua: Transmigration Experiences of Newcomers in the Context of an English-Only Education: Sense- Making by Former Newcomer ELLs.
  • • Coloquios Room 2.
  • –09:30-10:25 h. Héctor García: Miradas e Identidades Transatlánticas: Catalanisme y Mexicanidad en la Narrativa de C. Riera, E. Serna y J. Soler.
  • -Ana Navarrete: Tres Relatos Contemporáneos para la Enseñanza del Español como Lengua Extranjera.
  • -10:35-11:30 h. Carolina Delamorclaz Ruiz: La Animación como Herramienta Multicultural.
  • -Anna Nencioni, Paula Pessanha: La Conciencia de la Complejidad: Un Espacio para el Aprendizaje.
  • –12:00-12:55 h. Patricia DiCerbo: Negotiating a Democratic Learning Space: Teacher Exploration of Self and Other through Dialogue and Narrative.
  • -Tiffany Farias-Sokoloski: These Kids Are Different: An Exploration of How Ideologies and Personal Experiences Influence Teachers' Identities.
  • –13:05-14:00 h. Shem Macdonald: The Impact of Additional Language Use on the Identities of Learners in a Higher Education Setting.
  • -Floyd H. Graham III: Teaching for Japan's Future: Multicultural English Education in Japanese University Classrooms.
  • –17:00-17:55 h. April Haulman, Regina López: Issues to Consider: Designing and Implementing Two-way, Dual Language Programs.
  • -Susana Gómez Martínez: CLIL Programmes: A Big Open Door for Language Learning.
  • Viernes 8 de julio

  • –13:05-14:00 h. Foro Abierto: Identidad 
  • • Coloquios Room 1.
  • –09:30-10:25 h. Joel Gómez: An Analysis of the U.S. Title III of the "Every Student Succeeds Act" - Bakhtian Agency, Authority, and Intersubjectivity.
  • -Desmond I. Odugu: “Old Wine, New Skin!” Public Media and Epistemological Disjuncture in Contemporary Politics of Multilingual Education.
  • –10:35-11:30 h. Regina López, April Haulman: A House of Mirrors: What I Know About Myself and Other Mexican Origin Children.
  • -Susana Gómez Martínez: Multilingual Schools: Supporting Diversity in Education.
  • –12:00-12:55 h. Marianna Chodorowska-Pilch: Is This Saint Really that Important to Know the Date Anymore? -Francisco José Francisco Carrera, Verónica Díaz Buberos: The Use of Japanese Poetry (Haiku) to Stimulate Creative Processes in the English Language Classroom.
  • • Coloquios Room 2.
  • –09:30-10:25 h. -Carlos Chancay Cedeño: Intercultural Competence in EFL Teachers in Ecuador.
  • -Martin Goosey: A Monoglot in a Globalized World.
  • –10:35-11:30 h. Vivian Mazariegos: Identificación de Estrategias y Técnicas Didácticas en la Enseñanza del Inglés con Alumnos con Problemáticas Psicopedagógicas.
  • -Carmen Octavio: Instrucción de Lenguas de Herencia en Indiana.
  • –12:00-12:55 h. Mary Alice Soriero: Culture Outside the Box.

 

  • ENLACES

  • www.languagecultureidentity.com
  • http://soe.lmu.edu/centers/internationalcolloquium/
  • Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.

 


subir_1

 

Free Sitemap Generator